Ένα δεκαήμερο θα πρέπει να αναμείνει η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία για να έχει στην διάθεσή της ένα πακέτο ενισχύσεων για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης: ένας πραγματικός αγώνας δρόμου δεδομένου ότι όπως προειδοποίησε η πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχάνων Emma Marcegaglia, στο πρώτο τρίμηνο του έτους θα μπορούσε να σημειωθεί πτώση των παραγγελιών κατά 60% από την οποία θα μπορούσαν να οδηγηθούν στο τεμείο ανεργίας 60.000 εργαζόμενοι της Fiat και 300.000 ολόκληρου του συστήματος παραγωγής αυτοκινήτων.
Για τη Fiat, μεγαδανεισμός ενόψει από Intesa Sanpaolo,
Unicredit, Agricole. Montezemolo: "πολύ θετικό".
Στο μεταξύ, αρχίζει να παίρνει σάρκα η ιδέα για ένα μεγαδανεισμό, 3 δισ. κατά μερικές πηγές, στον Όμιλο του Lingotto (Fiat και λοιπές εταιρίες του Ομίλου) από τις Unicredit, Banca Intesa και έναν τραπεζικό Όμιλο του εξωτερικού -ίσως η Calyon, corporate banking της Agricole από τον διυεθύνοντα σύμβουλο της οποίας Georges Pauget, η όλη υπόθεση χαρακτηρίστηκε ως "μια πιθανότητα". Το γεγονός ότι οι τράπεζες στέκονται στο πλευρό της Fiat, χαρακτηρίστηκε "πολύ θετικό" από τον πρόεδρο του Ομίλου, Luca Montezemolo, όπως και από την αγορά: η μετοχή κέρδισε ένα 6,27%...
Άλλωστε, και από το Davos, όπου βρίσκεται σε εξέλιξη το World Economic Forum, ο διευθύνων σύμβουλος της Intesa Sanpaolo, Corrado Passera δήλωσε: "ανέκαθεν συνεργαζόμασταν με τη Fiat, οι τράπεζες έχουν επενδύσεις σε εταιρίες που έχουν σχέδια για να ανακάμψουν και το μάνατζμεντ της Fiat όλα αυτά τα χρόνια έκανε σπουδαία δουλειά". Και ο Gaetano Miccichè, υπεύθυνος του τραπεζικού Ομίλου, συμπλήρωσε: "η Fiat είναι μια πάρα πολύ μεγάλη ιταλική επιχείρηση, πάντα την στηρίξαμε και τη στηρίζουμε και τώρα".
Νέα συνάντηση κυβέρνησης, βιομηχάνων συνδικάτων
Η σύσκεψη κορυφής, με τη συμμετοχή πέντε συναρμόδιων υπουργών της κυβέρνησης, των εκπροσώπων των βιομηχάνων και των συνδικαλιστικών ηγεσιών, στο Palazzo Chigi (το ιταλικό Μαξίμου) πραγματοποποιήθηκε χθες το απόγευμα, κράτησε μιάμιση ώρα και απ' αυτήν προέκυψε η δήλωση του Claudio Scajola, υπουργού Ανάπτυξης ότι εντός δεκαημέρου θα έχουμε μέτρα. Ο υπουργός δήλωσε ικανοποιημένος για το κλίμα της συνάντησης και τη διαθεσιμότητα όλων των κοινωνιών εταίρων να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα και να διασφαλιστούν θέσεις εργασίας και βιομηχανική παραγωγή. Όσον αφορά στα κονδύλια που θα διατεθούν, αυτά θα αποφασιστούν σε επόμενη συνάντηση των κοινωνικών εταίρων. Τα ρεπορτάζ από αυτή την πρώτη "μη αποφασιστικής σημασίας συνάντηση" αναφέρουν ότι θα υπάρξουν κίνητρα για την ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων αλλά και για τις εταιρίες, όπως η Fiat, που δίνουν βάρος στην επιστημονική έρευνα με σκοπό την οικολογική ανανέωση.
Μέτρα και όχι ψίχουλα ζητούν τα συνδικάτα από την κυβέρνηση "Ανάλογα με αυτά της υπόλοιπης Ευρώπης, εμείς κάναμε θυσίες"
Με σύνθημα: "δεν θα επιτρέψουμε να μας κλείσουν τα ψίχουλα του Μπερλουσκόνι", οι εργαζόμενοι στα εργοστάσια της Mirafiori προχώρησαν σε δίωρη στάση εργασίας: "μα σε τι πρωτοφτάσουν 300 εκατ.; Σε τίποτα, τίποτα", δηλώνουν εργάτες της Fiat στη "Stampa" διαμηνύοντας στην κυβέρνηση ότι οι ίδιοι τις θυσίες τις έκαναν, μπαίνοντας στο ταμείο ανεργίας με 750-800 € για όσο διάστημα έκλειναν οι φάμπρικες. "Η κυβέρνηση, λοιπόν, ας ξυπνήσει", φωνάζουν: "εμείς περνάμε από το ένα ταμείο ανεργίας στο άλλο και η κυβέρνηση στέκεται με τα χέρια σταυρωμένα ενώ οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο επεμβαίνουν. Θέλουμε απαντήσεις αμέσως γιατί δεν μπορούμε να επιτρέψουμε να χαθεί η δουλειά εδώ στην Ιταλία, εδώ στο Τορίνο χωρίς να παλέψουμε", είναι το μήνυμα από τα συνδικάτα που και το 2002, στην προηγούμενη μεγάλη κρίση είχαν σταθεί στο πλευρό της Fiat διεκδικώντας μέτρα και ενισχύσεις από την κυβέρνηση.
Πηγή: La Stampa
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου